Понедельник, 06.05.2024, 00:13
Маріупольський коледж ДонНУЕТ
 курс 
фізичного виховання

Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [18]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Наш опрос
Что бы Вы хотели изменить в физическом воспитании МТ ДонНУЭТ?
Всего ответов: 47
Loading...
Главная » Статьи » Мои статьи

Моніторинг і контроль у фізичному вихованні.

МОНІТОРИНГ І КОНТРОЛЬ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ

КАБАНЧУК С.В., керівник фізичного виховання

Маріупольського коледжу ДонНУЕТ,

викладач-методист

 

Фізичне виховання молоді кожен фахівець цієї сфери освіти повинен вважати сенсом свого життя, тому що без правильного застосування фізичної культури ми ніколи не отримаємо здорового підростаючого покоління. С.В. Кабанчук

 

Анотація. У статті розглядаються значення моніторингу і контролю, напрями педагогічного контролю, види педагогічного контролю, засоби і методи контролю на заняттях фізичної культури.

Ключові слова: моніторинг, контроль, педагогічний контроль, попередній контроль, оперативний контроль, поточний контроль.

Мета дослідження - розкрити значення контролю та моніторингу, їх напрями, види, засоби і методи у фізичному вихованні.

Завдання: розглянути стан контролю та моніторингу в коледжі;

дослідити особливості напрямків, видів, засобів і методів контролю та моніторингу у фізичному вихованні;

теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел.

Головною метою фізичного виховання в коледжі є оздоровчий напрямок навчального процесу.

Моніторинг у фізичному вихованні - це діяльність викладачів по збору, систематизації, аналізу інформації про функціональну підготовленість, фізичний розвиток, стан здоров`я студентів.

Моніторинг і контроль - два визначення і поняття, які за своїм змістом близькі один до одного. Спочатку у фізичній культурі більше розповсюдження мав термін "моніторинг". Суть контролю у фізичному вихованні - визначення ефекту педагогічних дій, тобто порівняння запланованого і реально досягнутого. Внесення регулярної корекції в план і процес його реалізації у разі наявності невідповідності і допускає наявність "принципу перманентного планування і контролю ". Відповідно, проблема управління в процесі фізичного виховання розв'язується за допомогою педагогічного контролю [3, с. 5].

Контроль у фізичному вихованні є різновидом діяльності фахівця і необхідним складовим елементом доцільної побудови процесу навчання і виховання студентів, управління його результативністю. В даний час під контролем розуміють спостереження, обстеження, перевірку і оцінку. Набув поширення ряд видів контролю: педагогічний, лікарський, психологічний, біомеханічний, соціально педагогічний та ін. Провідним серед них є педагогічний контроль як органічно властивий процесу фізичного виховання і що становить невід'ємну ланку педагогічної діяльності фахівця.

Можна виділити 3 основних аспекти педагогічного контролю: контроль сукупності зовнішніх чинників направлених дій на студентів ("чинники дій "); контроль рухової діяльності; контроль "ефекту дій " [4, с. 2-7].

Контроль зовнішніх чинників, що впливають на студентів, включає: контроль зовнішніх умов (санітарно-гігієнічного стану, метеорологічну інформацію, чинників зовнішнього середовища); контроль дій педагога (професійність дій педагога і дотримання норм педагогічної етики).

Контроль рухової діяльності студентів включає: контроль формування і вдосконалення рухових умінь і навиків; контроль об'єму і характеру навантажень, режиму їх чергування з відпочинком; контроль взаємодій студентів (парних і групових взаємних дій, а також міжособистісних відносин); контроль функціонального стану організму (функціональне зрушення).

Загальний стан функціональної дієздатності спортсменів доцільно оцінювати з позиції відповідності їх основних функціональних систем нормі. Стан спеціальної фізичної підготовленості краще оцінювати за допомогою специфічних показників, адекватних спортивної діяльності, максимально наближеної до змагань та природним умовам.

Контроль ефективності дій передбачає визначення внеску занять у формування умінь, навиків і знань студентів, а також в їх фізичний розвиток і вдосконалення індивідуальних якостей.

Моніторинг не є окремою управлінською функцією. Він виступає, скоріше, як складовий компонент таких управлінських функцій, як аналіз і контроль, система вимірювання динаміки якісно-кількісних змін об'єкта. Моніторинг одержуваних результатів - необхідна умова цілеспрямованості будь-якого педагогічного процесу. Перевірка і оцінка дозволяють визначити рівень фізичної підготовленості, ступінь розвитку окремих фізичних якостей і сформованості рухових навиків.

Дані, отримані в результаті моніторингових досліджень в обов'язковому порядку використовуються на заняттях. При цьому можна виділити два основних напрями діяльності: 1- корекція відхилень в стані розвитку фізичних якостей та здоров’я, 2- використання моніторингу в якості основи для створення системи спортивного відбору. Об'єктивний аналіз отриманих результатів дає викладачам конкретні дані для оперативного впливу на використання різних засобів і методів з метою управління процесом фізичного виховання.

В коледжі ми використовуємо такі види моніторингу: попередній( на початку навчального року), оперативний (кожне заняття), поточний (після кожної теми), етапний (після кожного виду програми), підсумковий (загальна оцінка всіх знань, вмінь та навичок).

Основне місце в моніторингу та педагогічному контролі займає рухова діяльність. Основним засобом визначення рівня розвитку якостей і рухових дій є фізичні вправи(начальний та кінцевий показник контрольних вправ). Контрольні вправи включені в зміст навчальної програми і є стандартними, визначаються по 5 або 12 бальній системі з моніторингом кількості помилок.

Організація та проведення занять на основі моніторингу розвитку фізичних якостей, фізичної підготовленості та стану здоров`я студентів в цілому сприяє позитивній динаміці в оздоровчому ефекті фізичного виховання.

Але не тільки моніторинг та контроль впливають на якість навчального процесу. Щоб добитися оздоровчого ефекту потрібно звернути увагу та виправити інші аспекти та проблеми фізичного виховання: виховання дітей потрібно починати з дитячих садків і робити це сумлінно та системно(садки-школи-ВНЗ), визначити достатній об`єм навчальних годин для студентів, які навчаються на основі базової середньої освіти(2 години на тиждень, а повинне бути 4), який відповідає нормам фізичної активності студентів 15-16 років, слабка фізична підготовленість у школі, слабкий рівень медичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу, невиправдано велика кількість міських змагань та спортивно-масових заходів, що заважають виконанню завдань фізичного виховання в коледжі.

Використані джерела

1. Положення про Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах : затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України та МОН України 20.07.09 р. // Директор школи. - 2010. - №7(лютий). - С. 21-25.

2. Битинас Б.П., Катаева Л.И. Педагогическая диагностика: сущность, функции, перспективы // Педагогика.

1993. - №3. - С. 10-15.

3. Буркіна Н.С., Лукіна Т.О. Моніторинг у системі загальноосвітньої підготовки. // "Освіта України". - 22 лютого 2001р. - №8. - С. 5.

4. Гречаник, О. Є. Педагогічний контроль навчальних досягнень в умовах особистісно-орієнтованого навчання / О. Є. Гречаник // Управління школою. - 2007. - №29(жовтень). - С. 2-7.

 

 

Категория: Мои статьи | Добавил: svetlana (04.06.2017) | Автор: Світлана
Просмотров: 352 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Поиск
Погода
РАДИО
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Календарь праздников и событий. Открытки и пожелания
    Copyright MyCorp © 2024