Понедельник, 06.05.2024, 02:47
Маріупольський коледж ДонНУЕТ
 курс 
фізичного виховання

Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [18]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Наш опрос
Что бы Вы хотели изменить в физическом воспитании МТ ДонНУЭТ?
Всего ответов: 47
Loading...
Главная » Статьи » Мои статьи

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Ілля Филиппенко

Маріупольський коледж

Донецького національного університету

економіки і торгівлі

ТКД-15-09-1

(Маріуполь)

    В сучасному світі має місце небезпечна тенденція до зниження мотивацій здорового способу життя серед широких кіл населення, в тому числі і серед молоді.

Надто високою (у порівнянні з економічно розвиненими країнами світу) в Україні є передчасна смертність населення, помітним є високий рівень захворюваності, поширення епідемій туберкульозу, ВІЛ-інфекції/СНІДу та смертність від серцево-судинних захворювань. Формування нової ідеології та культури зміцнення здоров’я студентів постає як завдання, без вирішення якого суспільство може понести досить помітні втрати людського потенціалу, що поза всяким сумнівом негативно позначиться на виробничій інфраструктурі, добробуті, якості життя та культурі.

Аналіз цієї проблематики є актуальним, тому що здоров’я належить до першочергових, непересічних цінностей людини. Збереження здоров’я, дотримання здорового способу життя вважається найбільш вагомою нормою загальної культури людини цивілізованого суспільства.

Вивчення практики показує, що переважна більшість сучасних студентів культуру здорового способу життя сприймають скептично. Проведення досліджень, формування на цій основі цілісно-мотиваційних та психологічних установок, загальної культури особистості й здорового способу життя є завданням актуальним і невідкладним. В сучасних умовах одним з ефективних і доступних засобів профілактики захворюваності, підвищення розумової і фізичної працездатності.

Встановлено, що однією з причин різноманітних відхилень у фізичному розвитку і стані здоров’я студентської молоді є недостатня рухова активність, об’єм якої з кожним роком зменшується. Заняття з фізичного виховання компенсують необхідний для їх організму об’єм рухової активності лише на 11-13%. Багатьма науковими дослідженнями підтверджено той факт, що загальна рухова активність студентів зі вступом до вищих навчальних закладів знижується в декілька разів. Статистика свідчить, що під час вступу до коледжів різноманітні відхилення в стані здоров'я має кожний третій студент, а до кінця навчання – кожний другий. Близько 10-20% сучасних студентів мають надмірну вагу тіла; 30-40% - захворювання носоглотки; 20-40% - порушення постави; 50% - дефекти зору; 50-60% - виявлена схильність до частих захворювань. Сучасна молодь відчуває дефіцит в знаннях відносно формування, збереження та укріплення особистого здоров’я, в якісних консультаціях спеціалістів в області медицини, фізичного виховання, психології взаємовідносин з однолітками, батьками, в профілактиці поведінкових хвороб (алкоголізм, наркоманія, паління, токсикоманія).

Метою роботи є виявлення та дослідження на власному прикладі взаємозв'язків, взаємовпливу засобів фізичного виховання на організм, визначення поняття «здоров’я».

При вирішенні даних завдань були використані методи дослідження:

Теоретичні(обробка та аналіз літературних джерел; аналіз методичної літератури);

спостереження та експеримент.

Результати дослідження. У результаті проведеного дослідження виявлено: незадовільний стан здоров’я сучасної молоді, зневажливе ставлення більшості з них до основних норм здорового способу життя;

доведено, що головною причиною є загальна невизначеність та недостатність культури здорового способу життя, відсутність установки і мотивації на здоров’я;

обґрунтовано на власному прикладі, що формування та впровадження культури здорового способу життя дає позитивний результат на самопочуття, фізичне та психологічне здоров’я та може бути досягнутим тільки на основі глибокої взаємодії всіх засобів фізичного виховання та основ правильного харчування.

Знання повного обсягу засобів фізичного виховання і їхніх характеристик дозволяє студентам комплексно використовувати усі види засобі, розробляти нові системи фізичних вправ.

Для фізичного виховання характерна комплексність у застосуванні засобів, причому до засобів варто відносити, крім фізичних вправ, сили природи і гігієнічні фактори, загартування, раціональне харчування, правильний режим дня. Завдання із зміцнення здоров'я вирішуються у процесі фізичного виховання на основі вдосконалення властивих кожній людині фізичних якостей, розвиток яких призводить до піднесення загального рівня функціональних можливостей організму.

Одним із виразів нормального фізичного розвитку людини є риси тілесної краси, які свідчать про її життєві сили і мають естетичну цінність. Досконалі форми тіла певною мірою виражають досконалість функцій організму.

З метою оптимізації індивідуального фізичного розвитку та формування у себе стійких навиків здорового способу життя я розробив комплекс заходів та систему фізичних вправ для вдосконалення будови власного тіла і провів експеримент.

Моя особиста система включає такі пов’язані між собою форми:

  • Правильний режим дня,
  • Раціональне здорове харчування (5-6 разів, малими порціями)
  • Самостійні заняття фізичними вправами протягом дня: ранкова гімнастика, силові вправи на дворовому майданчику, щоденна вечірня прогулянка на свіжому повітрі (ходьба або крос).
  • Заняття фізичної культури у коледжі; в спортивній секції з баскетболу,
  • Три рази на тиждень заняття в тренажерному залі
  • Загартовующі водні процедури.

Проте, прагнення надати тілу надто вражаючих форм не є окремою метою, а підпорядковане інтересам всебічного розвитку життєво важливих якостей і здібностей: регулювання м'язових об'ємів, ваги тіла, виправлення постави та ін. Після проведеного експерименту досліджуваний став себе краще почувати, почав відчувати легкість свого тіла, краще витримувати навантаження та перепади температур. Цієї осені та зими я зовсім не хворів. Також скинув зайві кілограми і додав м'язової ваги. Став відчувати себе більш впевнено та енергійно.

Висновки. Досліджуючи взаємозв'язки та взаємовплив засобів фізичного виховання на організм я визначив для себе поняття «здоров’я». Здоров’я - це не тільки відсутність хвороби, це стан фізичної, психологічної та соціальної гармонії. Систематичні заняття фізичними вправами позитивно впливають на розвиток студентів, спонукають їх дотримуватися правильного режиму, вимог гігієни, закалювання, щоденних фізичних навантажень.

Після пройденого експерименту можна зробити висновок, що порівняно з друзями, які не проходили експеримент, я став почувати себе сильною, впевненою в собі та головне здоровою людиною. Друзі не мали позитивних змін у стані свого здоров’я, часто хворіли. Хто працює над собою і своїм тілом отримує гарні результати на протязі всього життя.

ДЖЕРЕЛА ТА ЛІТЕРАТУРА

  1. Ведмеденко Б.Ф. Теоретичні основи і практика виховання молоді засобами фізичної культури / Б.Ф. Ведмеденко. — Київ, 1993. – 33 с.
  2. Петровская Е.К. Здоровий образ жизни / Е.К. Петровская // Физическая культура в школе, 1995. — № 2. — С. 74.
  3. Фізична культура на виробництві/За ред. Семенова В.І. – М., 1986. – 15-18с.
  4. Ященко Л.Б. Закаливание — путь к здоровью / Л.Б. Ященко // Физическая культура в школе», 1985. — № 5. — С. 59.
  5. Качашкін В.М. Методика фізичного виховання / В.М. Качашкін. - Москва: Просвіта, 1989. – С.17.
  6. Деминский А.Ц. Основы теории физической культуры / А.Ц. Деминский. Донецк, 1996. – 324 с

 

Керівники роботи: викладач- методист Кабанчук С.В. і викладач фізичного виховання Степнова О.М.

 

Категория: Мои статьи | Добавил: svetlana (04.06.2017)
Просмотров: 256 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Поиск
Погода
РАДИО
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Календарь праздников и событий. Открытки и пожелания
    Copyright MyCorp © 2024